Waar ligt de grens voor een demissionair kabinet om beslissingen te nemen?

Zoals vandaag bekend is gemaakt dat de bekeuring voor het rijgedrag met 15% omhoog gaat.
Toen ik dit hoorde, was het eerste waar ik aan dacht: mag een demissionair kabinet dit doen? Ik dacht dat ze geen belangrijke beslissingen mochten nemen?
Alleen maar het land van een crisis/afgrond mochten redden (draaiend houden).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh Goeie vraag gdanonym, er zijn volgens mij ook al meer beslissingen genomen, waarvan ik ook dacht, goh kan dat zo maar?

Het beste antwoord

Dit onderwerp is blijkbaar niet als controversieel bestempeld en mag nog gewoon door het huidige kabinet worden afgehandeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Gdanonym;

Dat is gewoon een tariefsaanpassing binnen bestaande wetgeving. Ligt dus binnen het bereik van het demissionaire kabinet. En op de schaal van belangrijkheid scoren noch verkeersboetes noch de verwachte opbrengst van 50 miljoen echt hoog natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kaasschaaf kent geen grenzen, maar je kunt er wel een hele kaas mee op snijden.